فایروال و UTM

فایروال و UTM

فایروال و UTM UTM (Unified Threat Management) از سال 2004 میلادی به عنوان یک راه حل امنیتی برای شبکه های مختلف کامپیوتری ایجاد شدند. در واقع  UTM ها توسعه یافته دیوار آتش (Firewall) سنتی هستند که قادر به انجام چندین پروسه امنیتی در لایه های مختلف یک شبکه مستقل هستند. سیستم جلوگیری از نفوذ به شبکه (IPS)، آنتی ویروس در لبه شبکه (Gateway Antivirus)، فیلتر کردن بر اساس محتوا (Content Filtering) از جمله فرایند هایی هستند که یک UTM می تواند به صورت همزمان بر روی بسته ها انجام دهد.

مزایای اصلی استفاده از UTMها، سادگی در نصب و راه اندازی، استفاده و همچنین قابلیت به روزرسانی قسمت های مختلف امنیتی آن به صورت همزمان است.

در تکنیک های جدید حملات سایبری، کاربر به عنوان ضعیف ترین عنصر موجود در یک شبکه، هدف گرفته می شود که پیامد های آن جدی تر از حد تصور است. دسترسی غیرمجاز به منابع و اطلاعات، امروزه به مشکلی بزرگ در دنیای کسب و کار و تجارت تبدیل شده است، به دلیل اینکه حملات مخرب و نتایج از دست دادن اطلاعات می تواند خسارات جبران ناپذیری به این تجارت وارد کند. پس نیاز است یاد آور شویم سازمان ها باید این حقیقت را بپذیرند که عناصر ارزشمندی در شبکه وجود دارند که نادیده گرفتن آنها می تواند ریسک به خطر افتادن اطلاعات را بیشتر کند.

 

حال چرا نیکان؟

شرکت نیکان می کوشد تا با برقراری امنیت در شبکه سازمان، شما را در این راه همراهی کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *