فایل ها

سرویس IPAM

✅ سرویس IPAM چیست؟

قطعا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید بر روی پروتکل های DNS و DHCP خود نظارت داشته باشید و آدرس های IP خود را مدیریت کنید، به طوری که امکان ردیابی آدرس های IP (هر IP قبلا متعلق به کدام دستگاه بوده و در حال حاضر کجا مورد استفاده قرار گرفته) وجود داشته باشد.

 

?چرا باید سرویس IPAM پیاده سازی کنیم؟

 

در صورتی که گزارش دقیقی از آدرس های IP موجود در شبکه خود نداشته باشید، ممکن است ساعت ها وقت، صرف عیب یابی شبکه خود که ناشی از تداخل IP است، کنید.

?فرض کنید به سیستمی که تازه وارد شبکه شده است، به اشتباه IP یکی از سرورهای خود را بدهید، اتفاقی که می افتد شاید تبدیل به یک فاجعه بزرگ شود.

 

?یکی از راه های مقابله با این مشکلات IPAM (IP Address Manager) است. همچنین برای تشخیص محدوده IP و Subnet ها، مدیریت IP های آزاد و بلاک شده، از بین رفتن پراکندگی IP و … به کار می آید.

 

?نحوه دسترسی به IPAM :

 

آخرین نسخه ویندوز سرور 2012 با قرار دادن یک Feature امکان دسترسی به IPAM را برای شما فراهم کرده است، ولی ما به شما پلاگین #سولارویندز IPAM را پیشنهاد می کنیم، چرا که علاوه بر محصولات مایکروسافت، سایر تجهیزات مانند سیسکو، نسخه های قدیمی ویندوز سرور و Multi Vendor DHCP را نیز پشتیبانی می کند.

 

موفق باشید. ?

زهره رویتوند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *